تبلیغات کلیکی چیست ؟ | SohrabiCo

تبلیغات کلیکی چیست

امروزه با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی و توسعه فروشگاه های آنلاین، دیجیتال مارکتینگ از جمله تبلیغاتی است که کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است. از جمله دیجیتال مارکتینگ موجود، پرداخت به ازای کلیک و یا Pay Per Click می باشد. از این روش می توان برای افزایش ترافیک وب سایت ها استفاده نمود و می توان برند خود را به صورت بهتر به مشتریان معرفی نمود. اما برای اینکه اطلاعات کافی در مورد اینکه تبلیغات کلیکی چیست و چگونه کار می کند را کسب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در مقاله ی دیگر نیز در مورد لینک سازی داخلی برای تقویت مقالات سایت صحبت کردیم که برای اطلاع از آن می توانید وارد لینک زیر شوید :

لینک سازی داخلی سایت

تعریف تبلیغات کلیکی

از جمله مدل های موجود در تبلیغات آنلاین، تبلیغات کلیکی است که صاحبان کسب و کار های آنلاین می توانند تبلیغات خود را در پلتفرم های تبلیغاتی مختلف مانند گوگل ادز  به اشتراک گذاشته و کسب و کار های خود را به صورت بهتر و کامل تر به کاربران معرفی کنند. پرداخت هزینه ها در این مدل از تبلیغات به این صورت است که هر وقتی که کاربر بر روی آن تبلیغ کلیک کند، هزینه از حساب شما کسر خواهد شد.

این گونه از تبلیغات به صورت کلی از جمله تبلیغاتی است که برای افزایش ترافیک وب سایت ها، افزایش فروش اینترنتی، دریافت سفارش ها و جذب سرنخ فروش استفاده می کنند. این تبلیغاتی در پلتفرمی اضافه می شود که غالباً در زمینه های تارگت کردن دقیق مخاطبین کسب و کار های مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از تبلیغات در پلتفرمی مانند گوگل ادز امکان معین کردن مشخصات دموگرافیک خاص مانند سن و جنسیت و منطقه جغرافیایی وجود دارد تا بتوان مخاطبین خود را به صورت بهتر هدف گذاری نمود.

این نوع از تبلیغات هم در یکتانت وجود دارد که در آن می توان مخاطبین را بر حسب ابزار های مورد استفاده کاربران یعنی موبایل و یا دسکتاپ معین کرد و یا کاربران را برحسب رفتار کاربران و علاقه مندی های آن ها در فضای وب هدف گیری نمود.

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کند؟

همان طور که پیش تر گفتیم، تبلیغات کلیکی از جمله مهم ترین انواع دیجیتال مارکتینگ می باشد که با استفاده از آن می توان ترافیک وب سایت و در نتیجه فروش محصولات و خدمات را نیز افزایش داد. این نوع از تبلیغات در فرمت های مختلفی ارائه می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • تبلیغات موتور جستجو (Search ads)
  • تبلیغات فروشگاهی (Shoping ads)
  • تبلیغات نمایشی (Display ads)
  • تبلیغات ویدئویی (Video ads)
  • تبلیغات ایمیلی (Email ads)

گوگل ادز از جمله بهترین و مجهز ترین پلتفرم های موجود برای انجام تبلیغات کلیکی است. اما علاوه بر آن پلتفرم های دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از کاربران و برند های مختلف از آن ها برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنند. به صورت کلی مراحل اجرای تبلیغات کلیکی در تمامی پلتفرم ها به شکل زیر است:

  • ساخت حساب کاربری و ثبت نام در پلتفرم تبلیغاتی مورد نظر خود و وارد شدن به حساب کاربری در آن پلتفرم.
  • سپس باید به ایجاد تبلیغ پرداخت. البته لازم به ذکر است که برای این کار باید به صورت جدی و درست به انتخاب مخاطبین و کلید واژه های مناسب و … پرداخت.
  • بعد از انتخاب تبلیغ باید حداکثر مبلغی که حاضرید برای هر کلیک بپردازید را وارد کنید.
  • در ادامه بین تبلیغ شما و تبلیغ رقبای شما که در همان پلتفرم ایجاد کرده اند، رقابتی شکل خواهد گرفت.
  • سپس توسط سیستم مزایده و الگوریتم نمایش در پلتفرم تبلیغاتی انتخاب شده توسط شما، میزان نمایش تبلیغات شما معین خواهد شد.
  • در ادامه هم با قرار گرفتن تبلیغات شما در این پلتفرم به ازای هر کلیکی که مخاطب بر روی تبلیغات شما می کند، هزینه ای از حساب کاربری شما کسر می شود. این همان هزینه ای است که خودتان برای این کار معین کرده اید.

سیستم مزایده تبلیغات کلیکی چگونه است؟

همان طور که شاید بسیاری از شما بدانید، اولین عامل تأثیر گذار در این سیستم، قیمت اختصاص داده شده به هر تبلیغ می باشد. دومین عامل هم نمره کیفیت تبلیغ و یا Quality Score است که این شاخص شامل فاکتور های مختلفی است که کیفیت یک تبلیغ را معلوم می کند. این شاخص به بررسی مسائلی چون نرخ کلیک به نمایش مورد انتظار،  میزان مرتبط بودن تبلیغ با کلید واژه سرچ شده، تجربه کاربری صفحه فرود و بسیاری از عوامل را بررسی می کند.

یکی دیگر از انواع تبلیغات , تبلیغات cpa هست که در مقاله زیر به طور مفصل راجع به آن صحبت کرده ایم :

تبلیغات cpa

دلایل استفاده از تبلیغات کلیکی

  • با استفاده از تبلیغات کلیکی می توان در زمان کوتاه، ترافیک بالا دریافت کرد.
  • برای جذب ترافیک وب سایت راه حل های بسیاری وجود دارد که از آن ها می توان به سئو سایت اشاره نمود. اما این روش بلند مدت و زمان بر است ولی اگر به دنبال یک روش کوتاه و سریع برای افزایش ترافیک وب سایت خود هستید، می توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.
  • تبلیغات کلیکی را می توان اندازی گیری و ردیابی کرد.
  • با استفاده از این نوع از تبلیغات در پلتفرم های موجود، می توانید به راحتی به آنالیز و سنجش بسیاری از عوامل و مسائل موجود در کمپین تبلیغات خود بپردازید. به عنوان مثال با استفاده از این نوع از تبلیغات می توانید به بررسی شاخص هایی مانند نرخ تبدیل، هزینه جذب هر مشتری، میزان بازگشت سرمایه و … بپردازید.
  • با استفاده از تبلیغات کلیکی می توان بر زمان و میزان بودجه مصرف شده کنترل داشت.
  • برخی مواقع پیش می آید که برای ارائه محصول جدید و یا هر دلیلی دیگری، تصمیم به متوقف کردن کمپین تبلیغاتی خود کنید و بخواهید آن را تا معرفی و عرضه محصولات جدید خود، نگهدارید. برای این کار از جمله بهترین نوع تبلیغات موجود، تبلیغات کلیکی است.
  • البته که با توجه به این که هزینه این نوع از تبلیغات را مشخص می کنید و همچنین بودجه خاصی را به آن اختصاص می دهید به راحتی می توانید به کنترل هزینه ها و بودجه بپردازید و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید.
  • البته در بعضی از موارد مشاهده شده است که در تبلیغات کلیکی، کلیک های فیک اتفاق می افتد. اگر می خواهید با راه حل این مشکل آشنا شوید، به وب سایت ما مراجعه کنید.

جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادز با 3 راهکار عملی

  • هدف مند بودن این نوع از تبلیغات

با استفاده از این نوع از تبلیغات به راحتی می توان جامعه هدف و مشتریان و مخاطبین خود را هدف گیری کرده و از هدر رفتن بودجه جلوگیری شود. با استفاده از تبلیغات کلیکی می توان آن را بر حسب موقعیت مکانی، دیوایس مورد استفاده کاربران و عوامل مختلفی به مخاطبین نمایش داد.

  • تبلیغات کلیکی دارای فرمت های مختلفی است که می توانید استفاده کنید.

با استفاده از انواع تبلیغات کلیکی که در بالا ذکر کرده ایم، با توجه به هدف گذاری و نوع محصول و نوع کسب کار خود می توانید به راحتی از هر کدام از آن ها استفاده کرده و باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت و در نتیجه فروش محصولات و برندینگ خود شوید.

تبلیغات کلیکی با سئو چه تفاوت هایی دارد؟

هر دوی این روش های برای کسب ترافیک بالا استفاده می شوند ولی باید بدانید که تبلیغات کلیکی و سئو دارای تفاوت هایی می باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • در استفاده از تبلیغات کلیکی شما به ازای هر کلیک که دریافت می کنید، باید هزینه ای پرداخت کنید اما در سئو به ازای کلیکی که دریافت می کنید، ملزم به پرداخت هزینه نمی باشید.
  • تبلیغات کلیکی از جمله راه های کوتاه مدت با بازده سریع می باشد که با استفاده از آن می توانید به راحتی ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید اما با استفاده از سئو باید صبر بیشتری به خرج بدهید.

پلتفرم های تبلیغات کلیکی داخلی و خارجی

  • پلتفرم تبلیغاتی گوگل

گوگل ادز از جمله معروف ترین و شناخته شده ترین پلتفرم های موجود برای تبلیغات می باشد که در زمینه های مختلفی به کاربران خود خدمات ارائه می دهد. از گوگل ادز می توان برای سرچ و تبلیغات فروشگاهی در موتور جستجوی گوگل، تبلیغات ویدئویی یوتیوب، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات نمایش استفاده نمود.

  • پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت یا تبلیغات بینگ

این پلتفرم با نام بینگ ادز نیز شناخته می شود که همانند سرویس های تبلیغاتی دیگر می توان از خدمات آن استفاده نمود. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که این سرویس تبلیغاتی نسبت به سرویس های تبلیغاتی دیگر موجود مانند گوگل ادز و پلتفرم تبلیغاتی یاهو، سهم کمتری از بازار تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

  • سایر پلتفرم های خارجی

پلتفرم های دیگری نیز وجود دارند که می توان از آن ها برای ایجاد تبلیغات کلیکی و همچنین بالا بردن ترافیک وب سایت خود استفاده نمود که از آن ها می توان به فیسبوک، توییتر، لینکدین، آمازون، Adroo، Revcontent، Bidvertiser، Adblade, Adrecover اشاره نمود.

کلام آخر

تبلیغات کلیکی از جمله روش های دیجیتال مارکتینگ است که برای بالا بردن ترافیک وب سایت ها و همچنین بالا بردن فروش محصولات و خدمات می توان از آن استفاده نمود. این نوع از تبلیغات امکانات و قابلیت های بسیار بیشتری را نسبت به تبلیغات سنتی در اختیار کاربران قرار می دهد که می تواند برای ارزیابی و گسترش کسب و کارشان از آن ها استفاده کنند.

در مطلب بالا به توضیح سوال تبلیغات کلیکی چیست پرداختیم که امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

 

مقالات پرکاربرد این هفته :

گوگل تگ منیجر چیست؟

راهنمای کامل کسب درآمد شاهانه از یوتیوب

تکنیک Content First در طراحی سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید