لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه ؟

لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه ؟

اگر شما هم از علاقه مندان و فعالان حوزه سئو می باشید، حتماً با مفهوم نوفالو کردن لینک ها را شنیده اید. این مفهوم بیش از 13 سال است که در دسترس کاربران می باشد ولی هنوز هم سؤالات و ابهامات بسیاری در مورد آن وجود دارد. اما آیا استفاده از این نوع از لینک ها مفید است؟ اصلاً لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه؟ در ادامه به توضیح کامل این موضوع خواهیم پرداخت و تلاش می کنیم که به سؤالات شما پاسخ دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می توان از لینک نوفالو استفاده کنیم ؟

در اوایل سال 200 میلادی بود که اکثر سئو کاران می دانستند که لینک ها از جمله مهم ترین عوامل سئو در گوگل می باشند. به همین دلیل برای کسب رتبه و جایگاه بهتر به سو استفاده از لینک ها می پرداختند. سئو کاران در آن زمان به جای تمرکز بر روی کیفیت لینک ها بر روی کمیت و تعداد آن ها تمرکز می کردند. برای نمونه می توان به لینک گذاری های غیر عادی در قسمت نظرات و کامنت ها اشاره نمود.

گوگل به دنبال راه حلی برای حل این مشکل و جلوگیری از سو استفاده سئو کاران از لینک ها بوده است. تلاش ها گوگل و تیم برنامه نویسی آن، معرفی صفت نوفالو بوده است. از این پس کاربران می توانند با نوفالو کردن لینک ها به گوگل سیگنال دهند که نمی خواهند لینک های مورد نظر آن ها توسط گوگل ارزیابی شده و در ارزیابی کلی لینک های وب سایت آن ها مورد بررسی قرار بگیرد.

در ابتدای عرضه این قابلیت، فقط در قسمت هایی از سایت که کاربران مجاز بودند لینک خود را اضافه کنند، در دسترس بود اما با گذر زمان گوگل از کاربران خود درخواست کرد که لینک های تبلیغاتی و قسمت هایی از سایت که توسط کاربران وارد نمی شود هم از لینک های نوفالو استفاده کنند.

در همین بین گوگل به استفاده از الگوریتم پنگوئن روی آورد که با استفاده از آن به شناسایی وب سایت هایی که به طور غیر طبیعی از لینک های مختلف استفاده می کرند، پرداخت و برای آن ها جریمه های مختلفی در نظر گرفت و باعث شد که استفاده بی رویه از لینک ها در وب سایت ها و محتوا های تولید شده کاهش چشم گیری پیدا کند.

باید به این نکته اشاره نمود که گوگل به هیچ عنوان طرفدار لینک سازی های غیر طبیعی نمی باشد و سایت هایی را که به صورت طبیعی اقدام به ساخت لینک می کنند را بیشتر دوست دارد و در رتبه بندی خود به آن ها رتبه های بالاتری را اختصاص می دهد. پس باید در هنگام لینک سازی دقت خود را بسیار بالا ببرید، چرا که اگر از قوانین و اصول گوگل پیروی نکنید، شامل جریمه های مختلفی خواهید شد.

آیا لینک های نوفالو هم ارزشمند هستند؟

با استفاده از لینک های نوفالو مانع از انتقال اعتبار وب سایت به یک صفحه دیگر می شوید. در نتیجه تعداد و همچنین کیفیت لینک های داخل یک صفحه توسط گوگل نادیده گرفته می شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که کاربران به استفاده از لینک های نوفالو روی می آورند این است که گوگل آن ها را برای لینک دهی به وب سایت های کم ارزش جریمه نکند. همچنین می توان تعداد بالایی از لینک ها را به صورت نوفالو استفاده کرده و برای استفاده از آن ها جریمه ای دریافت نکرد.

البته که استفاده از این لینک ها جنبه منفی خود را دارد. این لینک ها هیچ ارزشی برای سایت های دیگر ندارد. بسیاری از بزرگ ترین کمپانی ها و کسب و کار های موجود، لینک های موجود در محتوا های تولید شده خود را نوفالو می کنند تا به هیچ عنوان از اعتبار وب سایت آن ها به وب سایت دیگر و یا صفحه دیگری انتقال پیدا نکند. البته که این لینک ها با توجه به کلیک کاربران بر روی آن ها و مشاهده شدن توسط کاربران، دارای ارزش بالایی می باشند.

پس می توان گفت که لینک های نوفالو نیز دارای ارزش بسیار بالایی می باشند؛ چرا که کاربران و بازدیدکنندگان امکان بازدید از وب سایت و صفحه های مختلف وب سایت شما را فراهم می کند که باعث شناخته شدن و کسب اعتبار برای برند شما می شود.

کدام دسته از لینک ها باید نوفالو شوند؟

در ادامه به لینک هایی اشاره خواهیم کرد که بهتر است آن ها را به صورت لینک های نوفالو استفاده کنید:

لینک های قرار گرفته در دیدگاه ها و فروم ها

به صورت معمول محتوا های User-generated اسپم می باشند. در صورتی که شما مدیریت خوبی بر روی وب سایت خود داشته باشید، باز هم بعضی از محتوا های این چنینی از زیر دستتان در می رود. این خطر را بسیار جدی بگیرید چرا که حتی با وجود نوفالو کردن آن ها نیز امکان ایجاد خطر و بروز جریمه نیز برای وب سایت شما وجود دارد.

تبلیغات بنری

همه  لینک هایی که ماهیت تبلیغات داشته و به شکلی از طرف یک اسپانسر درج شده اند را باید به صورت نوفالو در بیاوردید. به عبارت دیگر لینک های قرار گرفته در بخش های لینک ها مفید، منابع، تصاویر تبلیغاتی و تبلیغات چرخشی را نوفالو کنید.

رپرتاژ های خبری

به صورت معمول از بک لینک های خبری برای بهبود سئو وب سایت ها استفاده می شود. اکثر وب سایت هایی که ماهیت خبری و مطبوعاتی دارند، لینک ها را به صورت نوفالو در می آورند. اگر لینک های درج شده در وب سایت شما به صورت رایگان و بدون دریافت وجه می باشد، بهتر است که لینک های خروجی را نوفالو کنید.

بک لینک های پولی یا تبلیغات متنی

اگر به ازای لینک دهی وجهی را دریافت می کنید، بهتر است که لینک های خروجی از وب سایت خود را نوفالو کنید. شاید کمی غیر منطقی به نظر برسد ولی فروش بک لینک درآمد زیادی برای شما ایجاد نمی کند و اگر از این روش درآمدزایی بیش از اندازه استفاده کنید ممکن است سایت شما جریمه شده و به کلی منبع درآمد خود را از دست بدهید.

چه زمانی از لینک های فالو استفاده کنیم؟

وقتی که شما از یک وب سایت معتبر و ارزشمند لینک خارجی می گیرید، می توانید آن را به صورت فالو در وب سایت خود قرار دهید. البته که در لینک سازی های خارجی باید از لینک دهی به وب سایت های رقیب جلوگیری کنیم، چرا که باعث افزایش اعتبار و شناخته شدن برند آن ها می شویم. در ادامه به برخی از مواردی اشاره خواهیم کرد که در آن ها می توانید از لینک های فالو استفاده کنید:

پست هایی که توسط کاربران مورد اطمینان شما ارسال شده است.

بسیاری از نویسندگان معتبر ترجیح می دهد که با وب سایت هایی همکاری کنند که در ازای نویسندگی و ارائه محتوا های مفید، به سایت های کمپانی آن ها لینک داده می شود. این مورد تنها برای ارسال کننده های مهمانی می توانید در دسترس باشد که مورد اعتماد شما می باشند، با این وجود بهتر است که اجازه قرار دارد بیش از یک لینک را به آن کاربران ندهید و از آن ها بخواهید که فقط نام کاربری و یا نام کمپانی خود را به شکل انکر تکست قرار دهند.

لینک به سایت افراد معروفی که با آن ها مصاحبه کرده اید.

از جمله مواردی که می توانید در آن ها از لینک های فالو استفاده کنید، لینک دادن به سایت های اشخاص، سلبریتی ها و شرکت هایی است که با آن ها به مصاحبه و گفت و گو پرداخته اید. در این موارد نیز برای اطمینان بهتر است که از نام خود یا کمپانی در انکر تکست استفاده کنید.

اگر مجبور به مصاحبه با افرادی می باشید که از آن ها شناخت کافی نداشته و یا با کسانی گفت و گو می کنید که از تکنیک های لینک سازی کلاه سیاه استفاده می کنند، بهتر است که حتماً لینک های آن ها را نوفالو کنید.

لینک های سرمقاله ای

به لینک هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، اصطلاحاً سر مقاله ای گفته می شود:

  • نقد بررسی سفارش نشده و صادقانه یک محصول و یا خدمات ارائه شده.
  • لینک منبع مقاله ای ارزشمند.
  • بیان کردن همکاری سازنده با سایت همکار.

اگر شما به بررسی و نقد بسیاری از محصولات و خدمات می پردازید که به شکل رایگان آن را دریافت کرده اید و آن را با هیچ محصول و یا خدمات مشابهی مقایسه نمی کنید، گوگل با خواندن نوشته شما در می یابد که در حال تولید محتوای اسپانسری بوده و در حال تعریف و تمجید بیهوده از یک محصول می باشید.

این پایان کار نیست

یکی از مدیران اسبق بینگ به نام Duane Forrester معتقد است که لینک واقعی، لینکی است که به هیچ عنوان انتظار دریافت آن را ندارید. اگر چه که دریافت لینک و عمل به این موضوع تا حد بسیار زیادی غیر ممکن است ولی یادآور بسیار خوبی برای افرادی است که در حال لینک سازی می باشند.

اگر شما یک مقاله ارزشمند را از وب سایتی ترجمه کرده اید و لینک های آن را بدون اینکه صاحب وب سایت متوجه شود در آخر مطلب خود قرار داده اید، بهتر است که آن را نوفالو کنید. به علاوه اگر در حال نقل قول و یا قرار دادن مطلب کسی دیگری در وب سایت خود هستید، می توانید نام او را در مقاله خود ثبت کرده و لینک سایت او را هم به صورت فالو ذکر کنید.

کلام آخر

لینک نوفالو از جمله لینک هایی است که کاربران و سئو کاربران از آن ها در وب سایت های مختلف استفاده می کنند و از انتقال اعتبار وب سایت و صفحه خود، به وب سایت و صفحه دیگران جلوگیری می کنند. اما آیا لینک نو فالو استفاده کنیم یا نه؟ در مطلب بالا به توضیح این سؤال پرداختیم که امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

 

مقالات پربازدید این هفته :

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن

تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

آموزش تغییر دامنه سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید