گوگل تگ منیجر چیست ؟

گوگل تگ منیجر

حتماً برای شما هم پیش آمده است که زنگ در خانه شما خراب شده باشد و برای باز کردن در و یا حتی فهمیدن اینکه چه کسی پشت در می باشد، دچار مشکل شده باشید و مجبور باشید کل پله ها را یک بار پایین رفته و در را باز کنید. حال خانه ای را تصور کنید که بدون دربازکن تصویری است و هر روز چند باز در خانه آن ها زده می شود. زندگی بدون استفاده از گوگل تگ منیجر می تواند همین قدر سخت و اعصاب خورد کن باشد. اگر شما هم می خواهید از این مشکل رهایی پیدا کنید و بدانید که گوگل تگ منیجر چیست؟ تا انتها با ما همراه باشید.

برای اطلاع از رزومه و فعالیت ها و دستاورد های مهندس سهرابی می توانید وارد لینک زیر شوید :

دستاورد های مهندس سهرابی

تعریف گوگل تگ منیجر

تگ منیجر هیچ ربطی به در خانه و یا امنیت ورود و خروج به وب سایت ها ندارد اما همان اندازه که دربازکن تصویری می تواند برای شما کاربردی باشد، گوگل تگ منیجر نیز می توانید برای شما کاربردی باشد. به زبان ساده تر می توان گفت که گوگل تگ منیجر ابزار واسطه ای است که برای مدیریت تگ ها می تواند از آن استفاده نمود.

تگ در اصل تکه کدی است که از آن برای جمع آوری اطلاعات و یا انجام کار ها و امور خاصی استفاده می شود. از این تگ ها در نرم افزار ها و همچنین وب سایت های مختلف می توان استفاده نمود. قبلاً تگ های مورد نیاز را به صورت تک تک و مستقیم برنامه نویسی می کرند ولی با استفاده از گوگل تگ منیجر دیگر نیازی به برنامه نویسی و استفاده از تعداد بالایی از تگ ها نمی باشد.

گوگل در سال 2012 تگ منیجر خود را معرفی کرده است. نیاز به استفاده از تگ منیجر تقریباً از ابتدای به وجود آمدن اینترنت وجود داشته است اما هیچ کس نتوانسته بود که ابزاری دقیق و کاربردی را در این زمینه ارائه کند. اما گوگل توانست که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

قبل از وجود تگ منیجر دنیای تگ ها، دنیایی شلوغ بوده است و برای هر کار ساده ای مانند آمارگیری از بازدید وب سایت، رسد تعداد کلیک های زده شده بر روی یک دکمه، اتصال وب سایت به سرویس های تبلیغاتی مختلف و … باید از یک اسکریپت نویسی مجزا استفاده می شود.

این مورد باعث شده بود که ساختن تگ ها کاری بسیار سخت به حساب بیاید و تعداد انواع تگ ها خیلی زیاد شده بوده است. همچنین اسکریپت های نوشته شده دارای مشکل امنیتی بودند و با استفاده از تگ های مختلف باعث سنگین شدن صفحات وب می شد.

با توجه به مشکلاتی که استفاده از تگ های مختلف داشته است، ایده ساخت تگ منیجر به وجود آمده است. این ایده به ساخت یک تک واسطه به جای استفاده از همه تگ ها پرداخته است. با استفاده از تگ منیجر می توان بدون اینکه از تگ های مختلف استفاده نمود، به راحتی با استفاده از یک واسطه به مدیریت تگ ها پرداخت.

چرا باید از تگ منیجر استفاده کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد تگ منیجر ارائه دادیم، برای شما قابل درک باشد که چرا باید از یک تگ منیجر برای وب سایت خود استفاده کنیم. در ادامه به تعدادی از مزیت ها و ویژگی های تگ منیجر خواهیم پرداخت که می تواند از دلایل استفاده از آن نیز باشد و می تواند برای شما بسیار جذاب و کاربردی باشد.

سرعت شما باورنکردنی خواهد بود!

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که تگ منیجر می تواند برای کاربران خود ارائه دهد، افزایش سرعت بسیار بالای سرعت وب سایت می باشد. چرا که شما با استفاده از تگ منیجر می توانید بدون هیچ نیازی به تگ های متنوع برای انجام امور مختلف در وب سایت ها و نرم افزار های مختلف استفاده کنید.

با استفاده از تگ منیجر می توانید به راه اندازی امور مختلف در وب سایت ها و نرم افزار های مختلف استفاده کنید و این کار فقط و فقط نیاز به چند کلیک دارد که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

زندگی دیجیتالی شما بهبود خواهد یافت

یکی از اصلی ترین مسائلی که همه کاربران و صاحبان وب سایت ها با آن روبرو می باشند، کد نویسی و استفاده از آن ها در ساخت وب سایت ها است. وقتی که شما می خواهید روند های مختلف را در وب سایت و نرم افزار های خود تعریف کنید، باید از تگ ها استفاده کنید و وقتی که برای استفاده از آن ها دچار مشکل شوید، متوجه می شوید که تگ منیجر چه قدر می تواند کاربردی بوده و زندگی دیجیتال شما بهبود خواهد یافت!

می توانید همه چیز را یکجا داشته باشید!

شما به عنوان کاربر یک وب سایت می توانید به راحتی به صورت یکپارچه وب سایت و نرم افزار های خود را کنترل کنید. شما در یک نگاه می توانید به راحتی تمام تگ ها، تریگر ها و متغیرهایتان را به صورت یکجا دریافت کرده و به بررسی آن ها بپردازید.

مطمئن باشید که اوضاع وب سایت شما خوب است

در برخی از موارد ممکن است که تگ های مورد نظر شما، وب سایت را دچار مشکل کند و آن را دچار اختلال کند. تگ منیجر می تواند به بهترین شکل ممکن از این اختلال ها در وب سایت و نرم افزار های مختلف شما جلوگیری کرده و تگ های ناسالم را از وب سایت و نرم افزار شما حذف می کند.

تگ منیجر با تمام سرویس ها هماهنگ است

شما می توانید به راحتی با استفاده از تگ منیجر از ابزار های وب سایت و نرم افزار های مختلف مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل آپتیمایز، هات جار، فایربیس و بسیاری دیگر از ابزار های دیگر استفاده کنید. در دنیای وب سایت ها و نرم افزار های امروز، بسیاری از ابزار ها به گونه ای طراحی شده اند که با تگ منیجر ها هماهنگ بوده و اگر بلد نباشید از تگ منیجر استفاده کنید، نمی توانید به ابزار مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

همه چیز در تگ منیجر پویاست

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث شده است تگ منیجر محبوبیت داشته باشد، پویایی آن است. استفاده از تگ منیجر می تواند با استفاده از یک تگ به راحتی تمام اطلاعات موجود در وب سایت دسترسی داشته و با استفاده از ابزار های وب سایت ها و نرم افزار به تحلیل بازده وب سایت و نرم افزار ها بالا برده و از آن برای بهتر کردن وب سایت و نرم افزار استفاده نمود.

کاربرد های گوگل تگ منیجر

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، تگ منیجر یکی از پر قدرت ترین ابزار هایی می باشد که شما می توانید از آن در وب سایت و نرم افزار های مختلف استفاده کنید. در ادامه به کاربرد های گوگل تگ منیجر خواهیم پرداخت:

  • اتصال سرویس های آمارگیری و رصد رفتار های کاربران در وب سایت و نرم افزار های مختلف
  • ثبت تعداد کلیک ها بر روی دکمه های موجود در وب سایت و نرم افزار
  • فعال سازی سرویس چت، نوتیفیکیشن و …
  • فهمیدن میزان اسکرول صفحه توسط کاربران
  • رصد فرم ها از اطلاعات خروجی و حتی اطلاعات فرم های ارسال نشده
  • ثبت اطلاعات از پخش ویدئو یا صدا مثل فهمیدن بخش های جلو زده شده
  • ثبت بازگشت و خروج از کاربران از وب سایت ها
  • زیر نظر گرفتن رفتار کاربران اپلیکیشن ها و خطای اپلیکیشن ها
  • افزودن کد های اسکیما به صورت خودکار

کلام آخر

تگ منیجر یکی از بهترین ابزار هایی است که تمام کاربران و مالکان وب سایت ها و نرم افزار های مختلف می توانند از آن برای دسترسی بهتر و همچنین بهبود رابط کاربری خود استفاده کنند. گوگل تک منیجر با بیشتر سرویس های موجود برای وب سایت ها و نرم افزار ها همگام عمل می کند و کاربران می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

 

مقالات پربازدید این هفته :

راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو

مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند ؟

لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید