استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی

استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی

اگر شما هم در حوزه کسب و کار های آنلاین فعالیت می کنید و می خواهید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید، حتماً نام کامنت مارکتینگ را شنیده اید. کامنت مارکتینگ و یا همان بازاریابی دیدگاه به معنی افزایش بازدید کننده سایت و همچنین افزایش فروش و بهبود جایگاه در گوگل است. اما آیا می توان با استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی کاری انجام داد؟ برای پاسخ به این سؤال تا انتها با ما همراه باشید.

کامنت مارکتینگ و بهبود سئو داخلی

همان طور که اشاره کردیم، کامنت مارکتینگ و یا بازاریابی دیدگاه از جمله روش هایی است که با استفاده از آن می توان به فروش یک وب سایت و همچنین بالا رفتن جایگاه آن در رتبه بندی گوگل کمک شایانی نمود. اما اگر شما می خواهید که سئو داخلی وب سایت خود را بهبود بخشیده و از کامنت مارکتینگ استفاده کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر می خواهید از کامنت مارکتینگ استفاده کنید، پاسخی که به کاربران می دهید باید سریع ارسال شود در غیر این صورت پاسخ سؤال خود را در وب سایت دیگری جست و جو می کنند.
  • پاسخی که به سؤالات کاربران داده می شود، باید دقیق و کاربردی باشد. ارجاع آن ها به مقاله و یا جواب های کوتاه بسیار ناامید کننده است.
  • بعد از اینکه به سؤال کاربران در کامنت ها پاسخ دادید، بهتر است که از طریق ایمیل و یا پیامک به او اطلاع رسانی شود تا دوباره به وب سایت شما بازگردد.

چرا کامنت مارکتینگ بر سئو داخلی سایت ها تأثیر گذار است؟

از جمله عوامل تأثیر گذار بر سئو داخلی وب سایت ها می توان به پرس و پاسخ در کامنت ها بین کاربران و صاحبان وب سایت اشاره نمود. این کار چه مستقیم و چه غیر مستقیم بر روی سئو داخلی تأثیر گذار بود و می تواند به بهبود آن کمک کند. در ادامه به مهمترین اثرات ارسال دیدگاه بر سئو یک صفحه اشاره خواهیم نمود:

  • افزایش رضایت کاربران از محتوای صفحه

از جمله الگوریتم هایی که برای رتبه بندی صفحات مختلف در گوگل استفاده می شود، رنک برین می باشد. گوگل روش های گوناگونی را برای سنجش صفحه های مختلف به کار می برد که همگی توسط الگوریتم رنک برین آنالیز و بررسی می شود.

در این بین صفحاتی که دارای محتوا های کاربردی و همچنین سؤال برانگیز می باشند، با توجه به اینکه زمان حضور کاربران در آن ها نسبت به وب سایت های دیگر بیشتر است، رتبه بهتری را دریافت خواهند نمود. همچنین اگر وب سایت ها دارای قابلیت ارسال دیدگاه و یا همان کامنت باشند، می توانند زمان بیشتری را از کاربران گرفته و همچنین به سؤالات آن ها نیز پاسخ دهند و دیگر کاربر از آن صفحه به گوگل باز نگردد.

  • بروزرسانی مستمر صفحه

گوگل توجه بسیار زیادی بر روی محتوا های ماندگار و همچنین تازی دارد. ارسال دیدگاه در هرکدام از صفحه های موجود می تواند نشان دهنده محتوای ماندگار و همچنین ارزشمند آن صفحه از وب سایت می باشد. از طرفی هم با ارسال دیدگاه جدید در هر کدام از صفحات موجود، عملاً محتوای صفحه شما بروزرسانی شده و بخش جدید به آن اضافه می شود. این موارد می تواند باعث بهبود سئو داخلی وب سایت و در نتیجه بالا رفتن جایگاه صفحه و وب سایت شما شود.

  • گستردگی دایره کلمات و تقویت مفهوم کلیدی صفحه

هر کاربری که وارد صفحه خاصی می شود، دارای ادبیات و لحن خاص خود می باشد؛ از این رو اگر بخواهد سؤالی را مطرح کند با استفاده از ادبیات خاص خود و همچنین استفاده از عبارت های غیر رسمی این کار را خواهد کرد. این مورد باعث می شود که عبارت های متنوعی در مورد یک مفهوم در صفحه شما به وجود بیاید.

از طرفی هم ممکن است عبارت هایی که کاربران در قیمت دیدگاه آن ها را مطرح می کنند، توسط بسیاری دیگر از کاربران نیز جست و جو شود که با استفاده از این موضوع می توانید جایگاه خود را در گوگل بهبود بخشیده و رتبه بالا تری را در بین وب سایت های موجود دریافت کنید.

تکنیک های کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی

همان طور که گفته شد می توان از کامنت مارکتینگ و یا ارسال دیدگاه توسط کاربران، به بهبود سئو داخلی وب سایت ها کمک شایانی نمود و جایگاه وب سایت خود را در رتبه بندی های گوگل تا حد بسیار زیادی بالا کشید. در ادامه به تکنیک هایی اشاره خواهیم نمود که در کامنت مارکتینگ می توان از آن ها استفاده نمود:

  • کاربران را تشویق به ارسال دیدگاه کنید.

یکی از مسائلی که در وب سایت هایی با محتوای تخصصی وجود دارد، این است که کاربران با توجه به موضوع موجود در یک مقاله و صفحه، اعتماد به نفس ارسال دیدگاه و مطرح کردن سؤال خود نمی باشند؛ در این موارد بهتر است که شما کاربران را به ارسال دیدگاه خود و مطرح کردن سؤالات خود در قسمت کامنت ها تشویق کنید.

برای این کار می توانید در ابتدا و یا انتها مقاله خود، جملاتی را برای تشویق کاربران به ارسال دیدگاه خود بنویسید و از آن ها بخواهید که دیدگاه خود را ارسال کنند. به عنوان مثال می توانید بگویید که اگر بعد از مطالعه این مطلب باز هم ابهامات و سؤالاتی در ذهن شما باقی مانده است، می توانید آن را در قسمت دیدگاه مطرح کنید.

با این کار شما می توانید کاربران را به ارسال دیدگاه خود تشویق کنید و با استفاده از آن به بهترین نحوه ممکن سئو داخلی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

  • پاسخ دهی کامل و هدفمند به نظرات کاربران

تولید محتوای درست و کامل از جمله راه های و موفقیت در سئو می باشد اما در مواردی دیده شده است که با توجه به موضوعات موجود و همچنین محدود بودن آن ها، تعداد کلمات یک مقاله به حداقل مورد نیاز نمی رسد. از این رو می توان از دیدگاه کاربران برای ایجاد حواشی جذاب و ارائه توضیحات تکمیلی در مورد موضوع موجود استفاده نمود.

در هنگام پاسخ دادن به سؤالات کاربران، باید آن را مانند یک پاراگراف از متن خود در نظر گرفته و تمام تکنیک ها و اصول سئو را در آن رعایت کنید. هر زمانی که دیدگاه جدید در وب سایت شما ثبت شد، بهتر است که پاسخ خود را طولانی و با توجه به کلمات کلیدی خود در آن صفحه ارائه کنید و همچنین محتوای ارزشمندی را به کاربران ارائه دهید.

  • یک سؤال بیشتر، دو دیدگاه دیگر

بسیاری از سؤالاتی که در قسمت دیدگاه مطرح می شود، معمولاً سؤالات عمومی است. به عنوان مثال اگر مقاله شما در مورد یک نرم افزار نوشته شده باشد، کاربر سؤالی در مورد این که “چرا این نرم افزار بر روی دیوایس من کار نمی کند؟! ” مطرح خواهد کرد که شما می توانید با استفاده از آن علاوه بر ارائه توضیحات، دیدگاه بیشتری نیز دریافت کنید.

به این صورت که شما در پاسخ به سؤال او باید تمام احتمالات و موضوعات ممکن را بررسی کرده و راه حل های مختلف را برای او ارائه دهید. اما در آخر مطلب خود می توانید سؤالی از او بپرسید مانند اینکه دیوایس شما از چه سیستم عاملی استفاده می کند؟ و یا مدل دیوایس شما چیست؟ با این سؤالات می توانید کاربر را مجبور به ارسال دیدگاه دیگری کنید که می تواند بر روی بهبود سئو داخلی وب سایت شما تأثیر گذار باشد.

  • از نظرات منفی کاربران استقبال کنید.

همان طور که امکان دریافت نظرات مثبت و تعریف توسط کاربران وجود دارد، همان قدر هم امکان دریافت نظرات منفی و انتقادات مختلف از سمت کاربران وجود دارد. چرا که هیچ محصول و یا خدماتی بی عیب و نقص نبوده و حتماً مخالفان خاص خود را خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که به جرئت می توان گفت که بهترین نوع نظرات در وب سایت شما، نظرات منفی می باشند!!!

اگر شما نظر منفی را در قسمت دیدگاه خود دریافت کردید، می توانید آن را به عنوان یک فرصت در نظر گرفته و از آن برای دفاع از محصول و یا خدمات خود استفاده کنید. همچنین با این کار می توانید به دیگر کاربران که از صفحه شما بازدید می کنند حس اعتماد را القا کنید که می توانید در فروش محصولات و خدمات بسیار تأثیر گذار و مهم باشد.

شما باید پاسخ های خود را به نظرات منفی، به صورت کاملاً محترمانه و به صورت کاملاً فکر شده ارائه کنید تا حس رضایت را در فرد معترض ایجاد کنید و همچنین با این کار می توانی به کاربران دیگر اعلام کنید که شما به نظرات منفی و مثبت کاربران به یک اندازه اهمیت داده و در آن ها حس اعتماد ایجاد کنید.

  • تکنیک هیجان انگیز من مخالفم

یکی از جذاب ترین تکنیک های موجود برای ایجاد یک فضای هیجان انگیز و دریافت تعداد بالایی از دیدگاه های، استفاده از تکنیک من مخالفم است. شما می توانید با استفاده از این تکنیک علاوه بر تولید یک محتوا خوب و جذاب، فضای بسیار جذابی را برای ارسال دیدگاه کاربران فراهم کنید و آن ها را برای ارسال نظرات خود تحریک کنید.

به عنوان مثال اگر در یک مطلب به بررسی یک دیوایس اپل بپردازید و در آن از برتری سامسونگ در بخش های مختلف صحبت کنید، تعداد بسیار زیادی از کاربران وجود دارند که به این موضوع واکنش نشان خواهند داد و در قسمت دیدگاه نظرات خود را بیان خواهد کرد. شما با استفاده از این تکنیک می توانید دیدگاه های بسیار زیادی دریافت کرده و در نتیجه به بهبود سئو داخلی صفحه خود کمک کنید.

  • خودتان شروع کننده باشید.

در صفحاتی که هیچ گونه دیدگاهی مطرح نشده باشد، شانس پایینی برای مشارکت کاربران دیگر وجود دارد. از این رو می توانید خودتان اولین شروع کننده باشید و در قسمت دیدگاه ها اولین سؤال را مطرح کنید. دقت کنید که این سؤال باید ارزشمند و مفید باشد و همچنین به خوبی نیز توسط مدیرت وب سایت پاسخ داده شود. این تکنیک می توان باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در کاربران دیگر شود تا آن ها نیز دیدگاه های خود را به صورت کامل در وب سایت شما مطرح کنند.

کلام آخر

از جمله روش هایی که در بهبود جایگاه وب سایت ها وجود دارد، استفاده از کامنت مارکتینگ می باشد. کامنت مارکتینگ و یا بازاریابی دیدگاه می تواند باعث مشارکت هر چه بیشتر کاربران در وب سایت و صفحه شما شده و در نتیجه جایگاه شما نیز افزایش پیدا می کند. اما چگونه با استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی کاری کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال می توانید مطلب بالا را مطالعه کنید؛ امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی مؤثر واقع شوید.

 

مقالات پربازدید این هفته :

آموزش تغییر دامنه سایت

تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید