مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند ؟

مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند

در دنیای امروزی، با توجه به گسترش اینترنت، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا بسیار پر اهمیت شده است. چرا که با تولید محتوا درست و بهینه می توان ترافیک بالاتری را دریافت نمود و در نتیجه مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید. از جمله مورد های مهم در مورد تولید محتوا، سئو می باشد که دارای اصول و تکنیک هایی است که شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا رتبه بندی وب سایت خود را بالا ببرید و ترافیک بیشتری دریافت کنید. یکی از مسائل موجود در سئو، استفاده از مقالات قدیمی می باشد. اما مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد؛ پس تا انتها با ما همراه باشید

تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت

در اوایل قرن 21 بود که بسیاری از کسب و کار های موجود در جهان، حلقه گمشده بازاریابی آنلاین و یا دیجیتال مارکتینگ را تولید محتوای درست و ارائه مقالات تخصصی ذکر کردند. با استفاده از تولید محتوا می توان به راحتی کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کرده و سپس آن ها را به صفحات هدف موجود در وب‌ سایت بکشید و در نتیجه فروش محصولات و خدمات خود را بالاتر ببرید.

وبلاگ یک کسب و کار را می توان به گلخانة موجود در یک خانه تشبیه نمود که می توانید به زیبایی خانه کمک کند، هوای داخلی آن را تصفیه کند و مهمان هایی که به آن خانه مراجعه می کنند را به وجد آورده و همچنین باعث مطبوع شدن فضای خانه شود.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه استفاده از اینترنت، شرایط این گلخانه کمی بهتر شده است و بسیاری از کسب و کار ها ارزش این مورد را به خوبی درک کرده و به بهبود آن پرداخته اند. البته لازم به ذکر است که در بسیاری از وب سایت ها، مقالات قدیمی و متعددی وجود دارد که به حال خود رها شده است. مسئله ای که در این میان به وجود می آید این است که با این مقالات باید چه کار کرد؟ آیا این مقالات باعث از دست رفتن اعتبار وب سایت ما خواهد شد؟ در ادامه به این سؤالات و پاسخ به آن ها خواهیم پرداخت.

وجود مقالات قدیمی در وب سایت ها باعث ایجاد چه مشکلاتی می شوند؟

وقتی که مدیران وب سایت ها بیشتر به کمیت وب مقالات آپلود شده در وب سایت توجه کنند و هیچ توجهی به کیفیت این مقالات نداشته باشند، در این حالت مزرعه های محتوایی ایجاد می شود. با توجه به کیفیت پایین مقالات می توان گفت که از بین رفتن مقالات قدیمی و بی ارزش می تواند باعث عملکرد بهتر ربات های خزنده گوگل و یا Crawl Budgetها شود.

زمانی که این ربات ها برای بررسی هر وب سایت صرف می کنند، محدود می باشد و این زمان نباید برای بررسی مقالات قدیمی تولید شده شما صرف شود چرا که این مقالات، همان طور که گفته شد دارای کیفیت پایین می باشند، می توانند فقط وقت ربات ها را گرفته و هیچ تأثیری بر روی رتبه بندی شما نداشته باشند.

از طرفی هم محتوا های موجود در مقالات شما نشان دهنده برند شما می باشد پس از این رو بهتر است که کیفیت مقالات خود را افزایش دهید و محتوا های موجود در آن ها را بهبود ببخشید تا هم نتیجه بهتری از بررسی های ربات های گوگل دریافت کنید و همچنین برند خود را در میان کاربران بسیار ارزشمند تر جلوه دهید.

اگر می خواهید سئو وب سایت خود را بهبود بخشیده و از نردبان سئو بالا بروید، می توانید از مطلب موجود در وب سایت ما استفاده کنید.

راهکار های بالا رفتن قدم به قدم از نردبان سئو>>

ارزش گذاری مقالات قدیمی موجود در وب سایت

اگر می خواهید سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید، می بایست به جمع آوری اطلاعات و آمار های مختلف در مورد مقالات قدیمی بپردازید تا بتوانید ارزش آن ها را تخمین بزنید. برای این کار، با توجه به اینکه از چه سیستم مدیریتی استفاده می کنید، می توانید از بانک اطلاعاتی محتوای تولید شده به آمار های موجود دست پیدا کنید.

همچنین می توانید با استفاده از URL مقالات را از طریق ابزارهای سرچ کنسول و همچنین گوگل آنالیز های نیز به راحتی آمار های موجود در مورد مقالات خود را دریافت کنید. وقتی که آمار های لازم را در مورد هر کدام از محتوا های موجود در وب سایت خود جمع آوری کردید، باید با توجه به 5 سؤال موجود، اقدام به نگهداری و با حذف آن ها کنید:

  • آیا محتوای موجود در مقاله برای کاربر مفید می باشد؟

از جمله مسائلی که در مقالات قدیمی بسیار پر اهمیت می باشد، مفید بودن محتوای موجود در هر مقاله است. محتوای مفید به محتوایی گفته می شود که به سؤالات کاربران پاسخ می دهد و مشکلات آن ها را حل می کند و یا برای او جذاب می باشد و باعث می شود که کاربر به تماشا و یا مطالعه آن مشغول شود.

  • آیا محتوای موجود ارزشمند است؟

محتوای ارزشمند برای وب سایت به محتوا هایی گفته می شود که توانسته اند به بک لینک طبیعی وب سایت تبدیل شده و یا آن ها منجر به خرید بسیاری از کاربران از وب سایت شده اند. این موضوع می تواند بسیار اهمیت داشته باشد چرا که کاربران به آن محتوا و یا نوع ساخت و تولید آن علاقه نشان داده اند.

  • آیا محتوا به قدر کافی خوب است؟

در هر وب سایت مقالاتی وجود دارد که با توجه به ارزش محتوایی، دارای ارزش بالایی باشند ولی به خوبی تهیه و ساخته نشده اند. در این مقالات معمولاً اصول تولید محتوا به خوبی رعایت نشده است و نتوانسته است از رتبه خوبی در بین محتوا های دیگر برخوردار باشد و کاربران را به خود جذب کند.

  • مقالات موجود با کسب و کار ارتباط دارند؟

محتوا هایی که مد نظر شما است، باید با کسب و کار و موضوعیت آن ارتباط داشته باشند. در غیر این صورت هر چه قدر هم که خوب و با کیفیت باشند، دلیلی برای نگهداری این مقالات و محتوا ها در وب سایت شما وجود ندارد.

  • آیا موضوع و یا محتوای موجود در آن تکراری است؟

در هنگام ارزشیابی و بررسی محتوا های موجود در وب سایت خود، ممکن است به محتوا هایی بربخورید که دارای موضوع های مشابه و تکراری می باشند. این موضوع می تواند مشکلاتی چون محتوای کپی شده برای شما به وجود آورد که دلیلی به نگهداری آن ها وجود ندارد.

اگر مقالات قدیمی هنوز ارزش خود را حفظ کرده بودند، باید با آن ها چه کار کرد؟

وقتی که مقالات قدیمی موجود در وب سایت خود را با توجه به سؤالات ذکر شده در بالا ارزش یابی می کنید، می توانید برای نگهداری و یا حذف آن ها از وب سایت خود تصمیم گیری کنید. وقتی که مقالات بی ارزش خود را از مقالات ارزش مند جدا کردید، باید برای استفاده از ارزش این مقالات اقدامات مختلفی انجام دهید. در ادامه به اقداماتی اشاره خواهیم کرد که باید در مورد مقالات قدیمی آن ها را انجام دهید.

  • بهبود کیفیت و ساختار محتوای موجود در آن ها

در اولین گام بهتر است که مقالات را از نظر نگارشی اصلاح کنید و آن ها را با فن بیان بهتری بازنویسی کرده و به ساده ترین شکل ممکن با کاربران ارتباط برقرار کنید. سپس باید اصول سئو را در محتوا های خود رعایت کنید. بررسی و قرار دادن لینک های داخلی مرتبط، متن جایگزین تصاویر و نشانه گذاری Schema از جمله موارد پر اهمیتی است که باید انجام گیرد.

همچنین باید وضعیت ظاهری وب سایت خود را نیز بهبود ببخشید و با اضافه کرد تصاویر و ویدئو های مختلف به وب سایت خود می توانید ظاهر بهتری را به مقالات خود داده و آن ها را برای کاربران جذاب تر و محتوا های آن ها را دلپذیر تر کنید.

  • بروزرسانی و اضافه کردن اطلاعات

وقتی که مقالات شما دارای محتوا های بروز و ارزشمند نباشد، مخاطبی را برای وب سایت شما جذب نخواهد کرد. اما در وب سایت ها مقالاتی وجود دارند که می توانند با بروزرسانی محتوای موجود در آن ها، جایگاه بسیار خوب و بالایی را کسب کرده و کاربران زیادی را به خود جذب کنند. طبق آمار های منتشر شده پست  های قدیمی که بروز رسانی می شوند، تا 74 شانس افزایش بازدید کننده را دارا می باشند.

همچنین می توان با اضافه کردن اطلاعات به مقالات قدیمی، به راحتی آن ها را غنی سازی کرده و از این راه به راحتی این مقاله را در رتبه بندی بالا برده و کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب نمود.

  • بازنشر محتوا های اجتماعی

اگر به بهبود و تولید محتوا های قدیمی خود صرف کرده اید، بهتر است که محتوا های خود را به کاربران معرفی کرده و آن را در معرض دید آن ها قرار دهید. برای این کار بهتر است که محتوا های بروز شده خود را در شبکه ها اجتماعی به کاربران پیش نهاد کرده و با تغییر تاریخ انتشار آن ها، در صدر مقالات یا حتی صفحه اصلی وب سایت به آن ها نمایش دهید.

پیگیری نتایج

پیگیری نتایج، آخرین گامی است که در مورد مقالات قدیمی وب سایت خود باید بردارید. در واقع در این گام شما به پیگیری نتایج کار و تأثیر تغییرات ایجاد کرده در وب سایت و مقالات قدیمی خود می پردازید. ابزارهای گوگل سرچ کنسول می تواند از جمله بهترین راهکار ها برای انجام این کار بوده و از آن برای مقایسه آمار مقالات قبل از تغییر و همچنین بعد از تغییر استفاده کنید.

لازم به ذکر است که بهبود و بروزرسانی محتوا بهتر است که به صورت مستمر انجام شده و در طولانی مدت به بررسی و بهبود مقالت قدیمی بپردازید. با توجه به این موضوع می توان گفت که از جمله وظایف تیم محتوایی می توان به بازبینی محتوا ها و مقالات قدیمی و همچنین بهبود و نگهداری از آن ها دانست.

کلام آخر

یکی از بخش هایی که می تواند در وب سایت ها برای کسب رتبه بهتر، تأثیر گذار باشد، مقالات قدیمی موجود در آن ها می باشد. اما مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند؟ در مطلب بالا به توضیح این مسئله و پاسخ به این سؤال پرداخته ایم که امیدواریم برای شما مفید و مؤثر بوده باشد.

 

مقالات پربازدید این هفته :

هزینه انجام سئو چقدر است ؟

تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

آموزش تغییر دامنه سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید