تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند | حسین سهرابی

تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

یکی از اصلی ترین عوامل موجود در تولید محتوا، استفاده از کلمات کلیدی درست و به جا می باشد. اگر از کلمات کلیدی ارزشمند استفاده نکنید، محتوای تولید شده در رتبه بندی گوگل جایگاه خوبی به خود اختصاص نخواهد داد. ابزار های گوناگونی برای شناسایی کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند و خوب استفاده کنید. در ادامه به تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

همان طور که گفتیم، برای اینکه محتوای تولید شده در وب سایت شما، از رتبه بالاتری برخوردار شود و در وب سایت های ابتدایی لیست جست و جو گوگل قرار بگیرد، باید از کلمات کلیدی ارزشمند استفاده کنید و آن ها را در مقاله و محتوای تولید شده خود جای دهید. در این راه می توانید از انواع ابزار های موجود نیز استفاده کنید که در دسترس شما می باشند. در ادامه به تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربران کدام عبارت های را بیشتر جست و جو می کنند؟

در اولین قدم باید بدانیم که می خواهیم در چه عبارات و زمینه هایی جایگاه های بالاتر را کسب کنیم، اما عبارات هایی که ما برای تولید محتوا جمع آوری کرده ایم، در بسیاری از موارد با عباراتی که کاربران آن ها را جست و جو می کنند، متفاوت می باشند. از این رو بهتر است که از ابزار های مختلف موجود برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند استفاده نمود.

ابزار Keyword Planner

این ابزار از جمله ابزارهای جانبی است که توسط Google Adwords طراحی و ارائه شده است. این ابزار به منظور کمک به افرادی طراحی شده است که قصد فعالیت در سرویس تبلیغاتی گوگل را دارند. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کرده و سپس میزان جست و جو، سطح رقابت و هزینه مورد نیاز برای تبلیغات را مشاهده کنید.

با توجه به کاربرد هایی که این ابزار دارد و همچنین امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می داد، به یکی از ابزار های مورد علاقه متخصصین سئو تبدیل شده است. از این رو گوگل شرایط استفاده از آن را تا حد بسیار زیادی دشوار کرده است و برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید باید یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل ادوردز داشته باشید. اگر شما می خواهید از این ابزار استفاده کنید، بهتر است که نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • اعداد ارائه شده در آن برای تعداد ورودی های شما در هنگام تبلیغات می باشند و این آمار با آمار واقعی موجود در جست و جو گوگل متفاوت است.
  • اگر عبارتی را در این ابزار وارد می کنید، به روند صعودی و یا نزولی بودن آن در یک سال گذشته توجه کنید.
  • حتی اگر شما جایگاه اول گوگل را نیز در اختیار داشته باشید، تنها می توانید 50 درصد از جست و جو های کاربران را به خود اختصاص دهید.
  • میزان رقابت پذیری کلمات در این بخش تنها با توجه به استاندارد های سئو تعیین نمی شود بلکه به میزان تبلیغات گوگل و هزینه های آن نیز وابسته است.

به پیشنهادات گوگل در هنگام جست و جو توجه کنید.

همان طور که گفته شد، برای دریافت جایگاه بالاتر در گوگل بهتر است که از کلمات کلیدی ارزشمند استفاده کنید، برای این کار می توانید از جست و جوی عبارات در گوگل استفاده کنید. زمانی که در گوگل شروع به تایپ کردن عبارت مورد نظر خود می کنید، عبارت های مرتبط بسیار زیادی برای شما نمایش داده خواهد شد؛ این پیشنهادات بر اساس جست و جوی کاربران دیگر برای شما نمایش داده شده است. در واقع این عبارت ها همان عبارت های پر طرفدار در عبارات گوگل می باشند که شما می توانید از آن ها به عنوان کلمات کلیدی ارزشمند استفاده کنید.

همچنین در انتهای نتایج گوگل نیز پیشنهاداتی برای شما نمایش داده می شود که از نظر معنایی با عبارت جست و جو شده توسط شما ارتباط درد و می توانید از آن نیز به عنوان کلمات کلیدی مورد نظر خود در تولید محتوا استفاده کنید.

استفاده از ابزار Kwfinder

از جمله ابزار های در دسترس کاربران برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند، Kwfinder است. برای استفاده از آن باید به وب سایت این ابزار به آدرس Kwfinder.com مراجعه کنید. در صورت ثبت نام در این وب سایت می توانید روزانه 5 عبارت را به صورت رایگان بررسی کرده و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنید. بر روی هر عبارت دو عامل مورد بررسی قرار می گیرد که یکی میزان جست و جو توسط کاربران و همچنین رقابت پذیری آن ها می باشد.

لازم به ذکر است که در این ابزار تحلیل های ارائه شده به کاربران، بر خلاف Keyword Planner، میزان رقابت بر اساس استاندارد های سئو به کاربران ارائه می شود. اما این ابزار نقطه ضعف خود را نیز دارد که آن هم در تخمین عبارات فارسی و بررسی وب سایت های ایرانی است که آن هم به مرور زمان بر طرف خواهد شد. به طور کلی می توان گفت که این ابزار از جمله بهترین و کاربردی ترین ابزار هایی است که کاربران برای یافتن عبارات کلیدی ارزشمند می توانند از آن ها استفاده کنند.

عبارت کلیدی استفاده شده، چقدر برای شما درآمد زایی خواهد داشت؟

باید در انتخاب کلمات کلیدی ارزشمند بسیار دقت به خرج دهید. چرا که ممکن است یک عبارت در گوگل از ارزش بالایی برخوردار باشد و تعداد بالایی از جست و جو های آن زمینه را به خود اختصاص داده باشد ولی با زمینه شغلی شما متفاوت بوده و در نتیجه باعث بازده کمتر برای شما و درآمد زایی کمتر شود.

به عنوان مثال اگر شما در حوزه تعمیرات موبایل فعالیت می کنید، استفاده از کلمه موبایل و تبلت که از جمله کلمات پرطرفدار در گوگل می باشد، هیچ نفع مادی برای شما نخواهد داشت؛ چرا که کاربران به دنبال تعمیر آن ها نمی باشند. به همین دلیل باید در کنار تعداد بالای جست و جوی کلمات در گوگل، مقدار در آمد زایی آن را نیز برای خود در نظر داشته باشید.

به صورت کلی می توان گفت که کلماتی که برای ما ارزشمند هستند باید میزان جست و جوی بالایی داشته و مستقیماً با خدمات و یا محصولات ارائه شده ما نیز در ارتباط باشند و آن ها را به صورت جدی بیان کنند.

75 درصد از عبارات جست و جوی کاربران بیش از سه کلمه می باشد

در حال حاضر، کاربرانی که به دنبال یک موضوع در گوگل می گردند، به جای استفاده از عبارات کوتاه برای جست و جو از عبارات بلند تر و طولانی تر استفاده می کنند. چرا که با استفاده از عبارات طولانی تر در هنگام جست و جو می توان به نتایج دقیق تر و بهتری دست پیدا کرده و خیلی سریع تر به نتیجه دلخواه خود رسید.

یکی دیگر از دلایل استفاده از عبارات طولانی تر در جست و جو می توان به کلمات کلیدی اشاره نمود که توسط گوگل به کاربران ارائه می شود و سعی می کند عبارات کوتاه آن ها را تکمیل کند. این موضوع را می توان به عنوان یک فرصت در نظر گرفته و از آن برای تولید محتوای تخصصی تر استفاده نمود. همچنین این مورد باعث می شود که کلمات کلیدی تنوع بالاتری پیدا کرده و بتوان به راحتی تولید محتوای خود را بهتر و پرثمر تر به انجام رساند.

میزان رقابت موجود در هر عبارت چقدر است ؟

یکی دیگر از فاکتور های موجود در انتخاب کلمات کلیدی ارزشمند، میزان رقابتی است که در هر کلمه و عبارت کلیدی وجود دارد. برای تعیین میزان رقابت روش های بسیار زیادی در دسترس نمی باشد ولی یکی از بهترین روش های در دسترس برای انجام این کار جست و جوی عبارت مورد نظر در گوگل می باشد. از جمله مهم ترین رقبایی که در گوگل برای شما وجود دارد، وب سایت هایی هستند که جایگاه بالای گوگل را در اختیار دارند. برای اینکه بتوانید رقبای خود را آنالیز کنید، بهتر است که سؤالات زیر را پاسخ دهید:

  • میزان شباهت عبارات جست و جو شده به عنوان صفحه چقدر است؟
  • وب سایت رقبای شما از نوع تخصصی است و یا از نوع وب سایت های عمومی است؟
  • رتبه الکسا و جایگاه آن به صورت کلی چگونه است؟
  • طراحی داخلی آن و هویت بصری وب سایت رقبای شما چگونه است؟
  • آیا میزان مشارکت کاربران و ارسال دیدگاه در وب سایت آن ها بالا است؟
  • صفحه اصلی وب سایت دارای جایگاه بالای گوگل می باشد و یا یکی از صفحات وب سایت رقبا؟

به یک از فاکتور های بالا می تواند رقابت پذیری کلمات کلیدی را کمتر و با بیشتر کند و بر روی آن ها تأثیر گذار تر باشد. اما یکی از اصلی تری مسائل می موجود در این بخش، تبدیل فاکتور های موجود به یک معیار مقایسه ای است که کمی دشوار است.

در حال حاضر ابزار هایی در دسترس می باشند که کاربران می توانند از آن ها برای سنجش میزان رقابت و همچنین میزان اعتبار یک سایت از آن ها استفاده کنند. از جمله این سایت ها می توان به Kwfinder اشاره نمود که می تواند اطلاعات کاملی را به کاربران خود ارائه داده و بهترین کلمات کلیدی را به کاربران خود معرفی کند.

لازم به ذکر است که سخت بودن یک کلمه به معنی فراموش کردن آن و عدم استفاده از آن نمی باشد، ابتدا کار خود را با کلمات کلیدی ساده تر شروع کرده و در ادامه به بررسی و استفاده از کلمات کلیدی سخت تر و دشوار تر خواهیم پرداخت.

کلمه آخر

از جمله مسائلی که در تولید محتوای متنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید از آن استفاده نمود، کلمات کلیدی ارزشمند است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند راه حل های بسیاری وجود دارد که در متن بالا به تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند اشاره کرده ایم و می توانید از آن ها استفاده کنید. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر و ارزشمند تر استفاده کنید.

 

 

اخرین مقالات :

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن

هلدینگ مهندس حسین سهرابی

هزینه انجام سئو چقدر است ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید