راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو

راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو

سئو به مجموعه اقدام هایی گفته می شود که برای بهبود جایگاه وب سایت و در نتیجه بالا رفتن ترافیک آن و فروش خدمات و محصولات انجام می شود. نحوه انجام و همچنین ترتیب انجام فعالیت های سئو می تواند از جمله مهم ترین و پر اهمیت ترین بخش های رشد و ترقی وب سایت ها باشد. در ادامه به راهکار های بالا رفتن قدم به قدم از نردبان سئو اشاره خواهیم نمود پس تا انتها با ما همراه باشید.

راهکار های بالا بردن سئو

نردبان سئو در واقع همان ترتیب و فعالیت هایی است که باید به منظور بهبود جایگاه وب سایت و بالا رفتن ورودی آن انجام بگیرد. در ادامه به توضیح راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو خواهیم پرداخت که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. البته یکی از سؤالاتی که همیشه در بین کارفرما ها و متخصصین سئو وجود داشته است، نحوه تعیین قیمت و هزینه های سئو می باشد. برای آشنایی با روش های قیمت گذاری سئو می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

هزینه انجام سئو چقدر است؟

  • دیواری که از آن بالا می روید را مشخص کنید.

شاید این عبارت کمی برای شما گنگ و گیج کننده باشد ولی وقتی ما از نردبان استفاده می کنیم که قصد بالا رفتن از یک دیوار را داریم. در سئو هم همین شرایط وجود دارد. در زمینه سئو وقتی که می خواهید هر فعالیتی را انجام دهید، ابتدا باید هدف خود را از انجام آن مشخص کنید. در واقع باید استراتژی خود را که یکی از اصلی ترین بخش های سئو سایت می باشد، مشخص و معلوم کنید.

برای تعیین و تدوین استراتژی هر فعالیت، باید آنالیز درست و دقیق از حوزه کاری خود و همچنین وب سایت مورد نظر و رقبای موجود در آن داشته باشید. همچنین باید با کلمات کلیدی موجود در آن زمینه بیش از پیش آشنا شده و بهترین و پر تکرار ترین های آن ها را شناسایی کنیم. البته برای انجام این کار می توان از ابزار های مختلفی مانند Keyword Planner نیز استفاده نمود.

در واقع می توان گفت که کلمات کلیدی هدف، همان دیواری است که شما قصد بالا رفتن از آن را دارید. اما در این بین ارتفاع آن نقش بسیار مهمی دارد که شما باید متناسب با آن نردبان خود را انتخاب کنید. نکته قابل ذکر این است که هرچقدر که نردبان شما بلند تر باشد، امکان سقوط نیز بیشتر می باشد پس باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید.

  • نردبان را متناسب با ارتفاع دیوار انتخاب کنید.

همان طور که گفته شد، باید نردبان خود را با توجه به ارتفاع دیوار خود انتخاب کنید. اگر نردبانی که انتخاب می کنید، کوتاه تر از دیوار باشد، قادر به رسیدن به بالای دیوار نخواهید بود و در واقع نمی توانید به هدف خود برسید. همچنین اگر هم نردبان بلندی را انتخاب کنید، شرایط خود را برای رسیدن به بالای دیوار سخت تر و دشوار تر خواهید کرد.

  • پایه های نردبان خود را تا حد امکان تقویت کنید.

اگر هدف بزرگی را در ذهن خود دارید، باید پله های بیشتری را برای رسیدن به آن طی کنید، به همین منظور بهتر است که پایه های نردبان خود را  تقویت کرده و محکم کنید. به عبارت دیگر طراحی وب سایت شما هر چقدر که همخوانی بیشتری با استاندارد های سئو و همچنین تجربه ی کاربری داشته باشد، می تواند شانس بیشتری را برای کسب جایگاه بالا تر در لیست گوگل پیدا کند.

نمایش صحیح در دیوایس های مختلف، سرعت بارگذاری صفحات، استفاده صحیح از تگ های Canonical و پیاده سازی استاندار کد نویسی را می توان از جمله فاکتور های موفقیت سئو یک وب سایت دانست. البته که به مجموعه این کار ها و فعالیت ها نیز، سئو تکنیکال گفته می شود که نقش بسیار مهمی را در اثر بخشی استراتژی و درک بهتر گوگل از محتوا موجود در وب سایت، ایفا می کنند.

متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است که بسیاری از وب سایت ها هیچ توجهی به این موضوع ندارند و زمانی که به نیمه راه صعود رسیده اند تازه متوجه عدم تعادل آن می شود و در نتیجه به باز طراحی سایت خود و در نتیجه متحمل شدن هزینه های جانبی بسیاری می شود.

  • صعود از نردبان به آهستگی و پیوسته

فارغ از این موضوع که ارتفاع دیواری که می خواهید از آن بالا بروید چقدر باشد و محکم بودن پایه های نردبان، بالا رفتن سریع می توان موجب سقوط شما شود. بالا رفتن باید به صورت درست، آهسته و با پیوستگی انجام بگیرد تا قدم ها محکم برداشته شده و از سقوط جلوگیری شود.

همان طور که می دانید، استفاده از سئو برای کسب جایگاه بهتر در وب سایت ها، نیاز به زمان دارد و در بلند مدت نتایج خود را نشان می دهد. از این رو موفقیت در سئو ملزم به داشتن صبر و شکیبایی بسیاری است. صعود های هیجانی و تغییر رتبه ناگهانی در گوگل، در نگاه اول بسیار جذاب و دوست داشتنی است ولی می توانید احتمال سقوط را نیز به شدت افزایش دهد.

به صورت کلی هر چه قدر که روند رشد شما آهسته تر باشد، جایگاه پایدار تر و ماندگار تری را برای خود فراهم خواهید کرد.

  • اگر ارتفاع نردبان زیاد است حتماً از افراد دیگر کمک بگیرید.

اگر شما اهداف بزرگی را در سر دارید و می خواهید دیوار بلند تری را فتح کنید، هر چه قدر هم که آهسته حرکت کنید و پایه ها و پله های نردبان محکم باشد، باز هم امکان لغزش و سقوط برای شما وجود دارد. در این موارد بهترین راه کار موجود کمک گرفتم از نیرو های کمکی برای هر چه بهتر انجام گرفتن کار ها است.

استراتژی مناسب و تولید محتوا درست و ارزشمند از جمله فرمول هایی است که می تواند وب سایت شما را رونق ببخشد ولی در بین رقابت های بزرگتر و کلمات دشوار تر نیاز به روش هایی دیگری برای تقویت اعتبار وب سایت شما وجود دارد.

لینک سازی خارجی شامل فعالیت های مختلفی در شبکه های اجتماعی، خرید رپرتاژ آگهی و یا خرید بک لینک های مختلف است که می تواند از جمله روش های تقویتی موجود برای ادامه مسیر رشد به شمار بیاید. البته که در ابتدای راه انجام این فعالیت ها و لینک سازی خارجی اهمیت بالایی ندارد ولی وقتی که وارد رقابت های سخت تر و دشوار تر شوید، از جمله راه های کمکی برای شما می تواند استفاده از لینک سازی های خارجی باشد.

  • اجازه ندهید کسی از نردبان شما بالا بیاید.

سئو و رقابت به عنوان یک مفهوم درهم تنیده شناخته می شوند. کسب جایگاه بهتر در لیست نتایج گوگل به این معنی خواهید بود که یک وب سایت و صفحه دیگر جایگاه خود را در مقابل از دست خواهد داد. در نتیجه این عامل باعث می شود که بعضی از وب سایت ها تلاش کنند تا شما را از روی نردبان رشدتان پایین کشیده و از رشد کسب و کار شما جلوگیری کنند.

سئو منفی در واقع تکنیک هایی است که برای از دست رفتن جایگاه سایت رقیب اجرا می شود. اما راه حلی هم وجود دارد. شما می توانید هر روز وب سایت خود را قوی تر و معتبر تر کنید تا بتوانید با سئو منفی مقابله کنید. البته فراموش نکنید که باید مراقب افرادی باشید که می خواهند شما را از روی نردبان رشدتان پایین بکشند و جلوی شما را بگیرند.

کلام آخر

سئو از جمله روش هایی است که می توان از آن برای رشد کسب و کار های خود استفاده نمود. سئو دارای تکنیک ها و روش های مختلفی است که استفاده درست و به موقع آن ها می تواند هرچه بیشتر به کسب کارتان رونق بدهد. در بالا به راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو اشاره کرده ایم که شما می توانید با استفاده از آن ها راه خود را پیدا کرده و هر چه بیشتر کسب و کار خود را رشد دهید. امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید.

 

مقالات پرکاربرد :

هزینه انجام سئو چقدر است ؟

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن

تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید