چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم ؟

بازاریابی ویدئویی

برای همه ما پیش آمده است که در آگهی های تلویزیونی و یا ویدئو های موجود در قسمت اکسپلور اینستاگرام، ویدئوهایی را مشاهده کرده باشید که در اولین نگاه برای شما بسیار جذاب بوده و توجه شما را به خود جذب کند. این موضوع باعث می شود که در بسیاری از موارد به تبلیغاتی بودن این ویدئو ها توجهی نکنید و یا حتی متوجه این موضوع نیز نشوید. البته که طراحی، تولید و عرضه یک ویدئو خوب و جذاب یکی از سختی های این عرصه می باشد؛ بنابراین سؤالی که برای تولید کنندگان محتوا به وجود می آید این است که چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ این سؤال تا انتها با ما همراه باشید.

تعریف بازاریابی ویدئویی

ویدئو مارکتینگ در اصلی یکی از انواع بازاریابی های دیجیتال است که با استفاده از محتوا های تصویری و ویدئویی به منظور ارتقای یک نام تجاری، محصول و یا هرگونه خدمات استفاده می شود. به تعبیری دیگر بازار یابی های ویدئویی شامل ساخت فیلم های کوتاه، با محتوای معرفی و عرضه محصولات و یا خدمات می باشد.

چرا باید از بازاریابی ویدئویی استفاده نمود ؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که تا آخر سال 2021 بیش از 80% فضای ترافیکی اینترنت به ویدئو ها اختصاص داده می شود. البته که این محبوبیت که در بین کاربران وجود دارد، باعث می شود که استفاده از محتوای ویدئویی برای جذب مشتری ها و کاربران به محصولات بسیار پرطرفدار باشد. البته که می توان دلایل بسیاری را برای کاربردی و خوب بودن بازاریابی ویدئویی مطرح نمود. در ادامه به این دلایل اشاره خواهیم کرد:

ویدئو سئو سایت را بهبود می بخشد!

شاید برای شما عجیب به نظر بیاید؛ ولی استفاده از محتوا های ویدئو بر روی وب سایت، می تواند باعث بهبود سئو وب سایت ها شده و وب سایت را در رده بندی موتور های جست و جو گر تا حد بسیار بالایی، بهبود ببخشد. البته لازم به ذکر است که با آپلود محتوای ویدئویی می توانید نرخ بالایی از کلیک را به خود اختصاص دهد و تنها معنی این هم افزایش تعداد کاربرانی است که به وب سایت شما مراجعه می کنند.

ویدئو نرخ تبدیل را بهینه می کند

به صورت کلی منظور از نرخ تبدیل این است که وقتی که کاربری به وب سایت شما مراجعه می کند، همان اقدامی را در وب سایت شما انجام دهد که شما از او می خواهید. با توجه به این تعریف و با استناد به آمار، می توان گفت که با ارائه ویدئو در وب سایت ها می توان خریداران بیشتری را جذب محصولات خود نمود و بازده بهتری را از وب سایت دریافت کرد.

ویدئو به آسانی در دسترس عموم قرار دارد

یکی از ویژگی هایی که استفاده از بازاریابی ویدئو دارد این است که ویدئو به راحتی در دسترس کاربران است. طبق آمار موجود کاربران ماهانه 1.800 میلیارد ویدئو در آپارات و 8 میلیارد فیلم در یوتیوب تماشا می کنند. حال به این آمار ویدئو های موجود در اینستاگرام و تلگرام و واتس اپ را اضافه کنید. همان طور که می بینید، می توان به راحتی با ساخت و عرضه ویدئویی جذاب، کاربران بسیاری را جذب نمود.

ویدئو باید مهیج باشد

ویدئویی که کاربران را به خود جذب می کند باید هیجان انگیز و جذاب باشد. این موضوع با استفاده از موسیقی میسر می شود و شما می توانید با استفاده از موسیقی های جذاب، کاربران را به ویدئو های ساخته شده خودتان جذب کنید و آن ها را به دیدن ویدئو ترغیب کنید.

ویدئو اعتماد مخاطب را جلب می کند

شما با تولید محتوا می توانید اعتماد کاربران را جذب کرده و با این کار به راحتی محصول خود را ارائه کنید تا کاربران آن را خریداری کنند. استفاده از ویدئو برای انجام کار های تبلیغاتی و ارائه محتوا های متفاوت می تواند باعث شود که اعتماد بیشتری در بین شما و مشتری هایتان ایجاد شود که از جمله مسائل مهم در بازاریابی است.

ویدئو ها به درد گوشی باز ها می خورد

طبق آمار به دست آمده 90% از افراد بیش از هر کاری با گوشی های خود به تماشای ویدئو های موجود در اینترنت می پردازند. این موضوع می تواند یکی از دلایلی باشد که شما باید با استفاده از ویدئو ها مخاطبان خود را هدف قرار داده و آن ها را به کسب و کار خود جذب کنید.

بازاریابی ویدئو تنبل ترین ها را به چالش می کشد

یکی از راه های سریع برای یادگیری و آشنایی با محتوا های مختلف، استفاده از ویدئو های موجود در آن زمینه است. مشتری های امروزی سرشان شلوغ است و می خواهند در کمترین زمان مکن بیشتری بازده را داشته باشند. این موضوع باعث می شود که کاربران به تماشای ویدئو بیشتر از مطالعه متن و … تمایل داشته باشند.

امکان به اشتراک گذاری ویدئو ها وجود دارد

یکی دیگر از ویژگی های بازاریابی ویدئویی این است با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان به راحتی به همه محتوا ها دسترسی داشته و همچنین ویدئو ها را برای کاربران دیگر ارسال نمود. این کار باعث می شود که کاربران بیشتری به کسب و کار شما جذب شوند و با خدمات و محصولات شما آشنا شوند.

آیا بازاریابی ویدئویی به درد کسب و کار من می خورد؟

یکی از اصلی ترین سؤال هایی که برای صاحبان کسب و کار ها به وجود می آید، همین موضوع است. برای پاسخ به آن باید بگوییم که بدون در نظر نوع محصول و یا خدمتی که ارائه می کنید، پاسخ این سؤال مثبت است. شما صاحب هر گونه کسب و کاری که هستید می توانید با استفاده از بازاریابی های ویدئویی درست و مستمر، کاربران و افراد بیشتری را جذب محصولات خود کنید.

فرقی نمی کند که شما از صاحبان یک برند بزرگ و پرطرفدار پوشاک باشید و یا یک کسب و کار خانگی را اداری می کنید، یکی از بهترین راه های جذب مشتری و بالا بردن فروش کالا و خدمات، استفاده از بازاریابی ویدئویی است.

شما با استفاده از بازاریابی ویدئویی می توان به راحتی مشتری ها و افراد بسیاری را درگیر کسب و کار خود کرده و آن ها را به خرید کردن از شما و استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. این کار با توجه به گسترش تکنولوژی و استفاده بسیاری از کاربران از دیوایس های هوشمند و همچنین دسترسی به اینترنت، بسیار پرطرفدار تر شده است.

بازاریابی ویدئویی در ایران

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که با توجه به استفاده بسیاری از کاربران از پلتفرم های مختلف ویدئویی، بازاریابی ویدئویی در ایران نیز بسیار پرطرفدار شده است و صاحبان کسب و کار های می توانند با استفاده از ویدئو ها به بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف بپردازند و از این طریق کاربران و مشتری های بیشتری را برای ارائه محصولات و خدمات خود پیدا کنند.

سایت آپارات یکی از بزرگترین پلتفرم های ویدئویی موجود در ایران است که اخیراً به رکورد 60 میلیون نمایش ویدئو در روز رسیده است. این موضوع می تواند یکی از نشانه های کاربردی بودن بازاریابی ویدئویی در ایران باشد و برای شما نوید بخش یک راه جدید برای جذب مشتری های بیشتر.

البته که اگر به فکر شروع بازاریابی ویدئویی در ایران می باشید، می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، آپارات و همچنین انیمیشن ها و ویدئو های طنز، مشتری های بسیار را جذب نمود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که کاربران ایرانی به پلتفرم های ویدئویی بزرگ دنیا مانند یوتیوب و فیسبوک و توییتر دسترسی ندارند و این موضوع فقط با توجه به محدودیت هایی است که بر روی این شبکه های اجتماعی اعمال شده است.

پس می توان گفت که ویدئو ها باید حتماً با توجه به فرهنگ و سلیقه مخاطبان خود طراحی، تولید و عرضه شود و باید جامعه هدفی را مورد بررسی قرار دهید که می خواهید محصولات و خدمات خود را به آن ها بفروشید. این موضوع یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که باید در بازاریابی ویدئویی مورد توجه قرار بگیرد.

انواع بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی به روش های مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال یکی از روش  های سنتی بازاریابی ویدئویی که تقریباً همه ما از کودکی با آن آشنا شده ایم، پخش ویدئو ها در تبلیغات تلویزیونی و میان برنامه ها است که در بین برنامه ها محبوب تلویزیونی پخش می شود. اما این رو با افزایش محبوبیتی که برای شبکه های اجتماعی اتفاق افتاده است، بسیاری از کاربران و همچنین صاحبان کسب و کار ها به استفاده از این شبکه های اجتماعی برای جذب هرچه بیشتر مشتری روی آورده اند.

البته که ویدئو هایی که در قالب بازاریابی ویدئویی منتشر می شود، می توان انواع مختلفی داشته باشد و با استفاده از ترفند های مختلفی کاربران را به خود جذب کند. در ادامه به انواع این بازاریابی ها اشاره خواهیم نمود که می تواند برای شما کاربردی باشد.

ویدئو های آموزشی

شما می توانید محتوا های خود را به صورت ویدئو های آموزشی به کاربران ارائه کنید و در خلال آموزش به کاربران، محصول و یا خدمات خود را به کاربر ارائه کنید. البته که ویدئو های آموزشی نیز دارای انواع خود است.

  • آموزش قدم به قدم؛ در این نوع از ویدئو ها آموزشی کاربران می توانند با تماشا کردن آن چیز های جدید را یاد گرفته و آماده پذیرش کسب و کار شما شوند. این نوع از بازاریابی می توانید در وب سایت هایی مورد استفاده قرار بگیرد که هدف اصلی آن ها آموزش به کاربران دیگر است.
  • مصاحبه با کارشناس ها؛ شما می توانید محتوایی را تولید کنید که در آن به مصاحبه با کارشناس ها و افراد دیگر نشسته اید و با استفاده از این روش کاربران را وارد بحث خود کرده و آن ها را تا پایان ویدئو نگه دارید.
  • ویدئو های زنده؛ با مشاهده ویدئو های زنده مخاطبان با عوامل پشت صحنه و جزئیات بیشتری از کسب و کار ها آشنا شده و راحت تر می توانند به آن ها اعتماد کنند. امکان ضبط و پخش ویدئو های Live در شبکه های اجماعی مانند اینستاگرام می تواند یکی از راه های موجود برای پخش ویدئو زنده باشد.
  • ویدئو های توضیحی؛ در این دسته از ویدئو ها نیز شما به توضیح محصولات خود و اینکه این محصول و یا خدمت می تواند کدام مشکل کاربران را حل کند، پرداخته و با استفاده از این روش کاربران را جذب می کنید.

ویدئو های درباره کمپانی

شما می توانید بازاریابی ویدئویی خود را با استفاده از ویدئو هایی در مورد کمپانی خود نیز ارائه دهید. این موضوع می تواند باعث ایجاد اعتماد در بین کاربران و مشتریان شما شود. در ادامه به انواع این نوع از ویدئو ها اشاره می کنیم:

ویدئویی از رویداد ها

اگر شما از جمله صاحبان کسب و کار ها هستید، می توانید رویدادی را برگزار کرده و از آن ویدئویی بسازید. این ویدئو می تواند بدون داشتن حتی کلمه در داخلش، کاربران بسیاری را به خود جذب کند و مشتری های بسیاری را برای محصولات و خدمات شما به ارمغان بیاورد.

ویدئو های تجاری؛ این نوع از ویدئو ها به صورت کلی اهداف و دیدگاه شما را و کسب و کارتان را به کاربران دیگر نمایش می دهد و می تواند با استفاده از این موضوع به جذب مخاطب کمک شایانی کند.

ویدئو محصول

شما می توانید ویدئو هایی را از محصولات خود و توضیحات آن ها ارائه کنید تا کاربران با تماشای آن ها به خرید و استفاده از خدمات شما ترغیب شوند. البته که این نوع از ویدئو ها نیز دارای انواعی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

ویدئو های نسخه نمایشی محصول

در این نوع از ویدئو ها شما می توانید به توضیح امکانات و ویژگی ها محصولتان پرداخته و نسخه آزمایشی محصول را به کاربران نمایش دهید. این نوع از ویدئو ها می تواند با استفاده از یک موزیک مهیج و جذاب کاربران را به خود جذب کند. البته لازم به ذکر است که در این نوع از ویدئو ها می توان از نریشن نیز استفاده نمود.

ویدئو رونمایی از محصول

یکی دیگر از روش های موجود برای بازاریابی ویدئو، ترتیب دادن مراسمی برای رونمایی از محصول مورد نظر و ارائه آن به کاربران است. با استفاده از این نوع از ویدئو ها می توان ذوق را در کاربران ایجاد نمود و آن ها را به خرید محصول وادار کرد.

ویدئو های نظر کاربران

یکی دیگر از روش های موجود، استفاده از نظر کاربران است که خود به چند نوع دیگر تقسیم می شود که در ادامه به آن می پردازیم:

ویدئو نظر مشتریان

از بهترین و محبوب ترین ویدئو های تبلیغاتی می توان به این نوع از ویدئو اشاره نمود که باعث ایجاد اعتماد در کاربران دیگر می شود. در این ویدئو با ایجاد ارتباط چهره با چهره می توان تأثیر گذاری بیشتری گرفته و مشتری ها بیشتری را جذب نمود.

ویدئو نظر کارمندان

کارمندان شما در اصل کسانی هستند که برند شما را بهتر از هر کس دیگری می شناسند و می دانند که محصولات شما چه مزیت هایی دارد. از این رو می توانید با تهیه ویدئویی از آنها و صحبت در مورد برند و محصولات مختلف برندتان به راحتی کاربران را جذب کنید.

ویدئو های سرگرم کننده

با استفاده از این ویدئو ها می توان مفاهیم تخصصی و پیچیده را به صورت بسیار ساده تر به کاربران ارائه نمود. این ویدئو ها درک مفاهیم مشکل را برای کاربران آسان تر می کند و باعث می شود که کاربران راحت تر آن ها را درک و اطلاعات شان گسترش پیدا کند.

کلام آخر

بازاریابی ویدئویی و یا ویدئو مارکتینگ از جمله روش هایی است که امروزه با توجه به وجود شبکه های اجتماعی مختلف، دارای طرفداران بسیار زیادی است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از کسب و کار ها به استفاده از این نوع از بازاریابی برای جذب مخاطب استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از مطلب بالا با بازاریابی ویدئویی بیشتر آشنا شده و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید با مطالب بیشتری در مورد مارگتینگ آشنا شوید، سری به وب سایت ما بزنید که کلی مطلب کاربردی برای شما تدارک دیده ایم.

 

مقالات پربازدید این هفته :

استراتژی چیست ؛ پلی بین رویا و واقعیت!

گوگل تگ منیجر چیست؟

راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو

مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید