ابزار بررسی بک لینک چیست ؟ | معرفی 5 بک لینک چکر

ابزار بررسی بک لینک

اگر شما هم از آن دسته از کاربران هستید که می خواهید ترافیک وب سایت خود را بالاتر ببرید؛ حتماً نام بک لینک را شنیده اید. بک لینک از جمله راه حل هایی است که می توان با استفاده از آن در نتایج موتور های جستجو گوگل از جایگاه بالاتری برخوردار شد. با استفاده از بک لینک می توان به تجزیه و تحلیل وب سایت خود پرداخت و در نتیجه جایگاه آن را در لیست جستجو گوگل بالاتر برد. اما برای پاسخ به سؤال ابزار بررسی بک لینک چیست؟ معرفی 5 بک لینک چکر تا انتها با ما همراه باشید.

قبلا نیز در مقاله ی دیگری در مورد بک لینک صحبت کرده بودیم که نکات تکمیلی تر را می توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید :

چرا خرید بک لینک اشتباه است ؟

ابزارهای بررسی بک لینک

همان طور که گفته شد از جمله راه ها و ابزار های موجود برای بالا بردن رتبه در لیست جستجو گوگل، استفاده از بک لینک است. با بالا بردن رتبه بندی خود در گوگل می توانید علاوه بر بالا آمدن در لیست جستجوی آن و ترافیک بالا تری را نیز دریافت کنید که این ترافیک بالا می تواند باعث بالا رفتن فروش محصولات و خدمات شما شود. در ادامه به معرفی 5 بک لینک چکر معروف می پردازیم.

SEMRush Backlink Checker Tool

این ابزار از جمله بهترین و معروف ترین ابزار های بک لینک چکر به حساب می آید که با استفاده از آن می توان به تجزیه و تحلیل بک لینک پرداخت. همچنین با استفاده از SEMRush می توان به بزرگترین پایگاه داده بک لینک نیز دسترسی پیدا کرد که در مقایسه با رقبا دارای پایگاه بسیار بزرگ تری است. به گفته خود SEMRush پایگاه داده آن شامل بیش از 43 تریلیون لینک است که به جرئت بزرگ ترین پایگاه لینک موجود در بین تمام وب سایت ها و ابزار های موجود می باشد. همچنین این ابزار دارای ویژگی های خاص خود است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • در این وب سایت گزارش ها به صورت مداوم بروزرسانی می شوند.
  • با استفاده از SEMRush می توان برای مدیریت کمپین های ارتباطی، به یک رابط اجازه دسترسی داد.
  • با استفاده از این ابزار می توان به تجزیه و تحلیل در بک لینک های سمی پرداخت.
  • با استفاده از ابزار SEMRush می توان در بیش از 200 دامنه رقبا به تجزیه و تحلیل پرداخت.
  • این ابزار به یک پارچه سازی کل حساب کنسول حست و جوی گوگل نیز می پردازد.

Ahrefs Backlink Checker

اگر از جمله فعالان حوزه سئو و تولید محتوا باشید، حتماً نام Ahrefs را شنیده اید. این ابزار بیش از 29 تریلیون بک لینک شناخته شده دارد که علاوه بر آن دارای 170 میلیون دامنه منحصر به فرد نیز است که به کاربران این اطمینان را می دهد که دقیق ترین و بهترین داده ها را دریافت کنند. Ahrefs هر لحظه با توجه به جست و جوی کاربران به دریافت داده ها می پردازد و اطلاعات مربوط به رتبه بندی و دامنه و رتبه بندی URL و همچنین تعداد دامنه های ارجاع دهنده را بررسی می کند. در ادامه به ویژگی های این سرویس می پردازیم:

  • با استفاده از این نرم افزار می توان به روند رشد وب سایت نظارت داشت.
  • با استفاده از Ahrefs کاربران می توانند در پروفایل بک لینک خود  بسیاری از موارد اعم از رتبه بندی دامنه، دامنه ارجاع شده و پلتفرم فیلتر شده را مشاهده کنند.
  • با استفاده از این ابزار می توان به بررسی هر پیوند هر کدام از دامنه های موجود پرداخت.

MOZ Link Explorer

MOZ یک ابزار فوق العاده و آسان برای بررسی بک لینک می باشد. از این ابزار بسیاری از کسب و کار ها و وب سایت ها برای بررسی بک لینک های خود استفاده می کنند. در MOZ بیش از 40 تریلیون  لینک برای جست و جو وجود دارد که کاربران با استفاده از این ابزار به آن دسترسی داشته و می توانند به بررسی بک لینک ها بپردازند. برای بررسی بک لینک ها توسط MOZ کافی است که فقط URL صفحه ای را که می خواهید داده های پیوند را در آن دریافت کنید را وارد کنید،  به همین راحتی می توانید گزارشات مربوط به بک لینک خود را از این ابزار پرقدرت دریافت کنید. در ادامه به تعدادی از ویژگی های MOZ اشاره خواهیم نمود:

  • با استفاده از MOZ می توان به جست و جو لینک های شکسته نیز پرداخت.
  • با استفاده از این سرویس می توانید تحقیق کنید که کدام صفحات دارای محتوای بهتر و عملکرد بالا تری بوده است.
  • با استفاده از MOZ می توانید به بررسی بک لینک وب سایت خود پرداخته و اسپم اسکور آن را پیدا و از سایت خود حذف کنید.
  • با استفاده از این ابزار می توان بر لینک های جدید و یا از دست رفته نیز نظارت نمود.

WebCEO Backlink Cecker

با استفاده از این ابزار می توان بک لینک ها را به صورت سریع و کامل مورد بررسی قرار داد تا مطمئن شوید که لینک های شما مرتبط، قدرتمند و متنوع می باشند. این ابزار یک نمای کلی از بک لینک ها به شما ارائه می دهد و تمرکز خاصی بر روی مفهوم تنوع دارد. در ادامه به برخی از ویژگی های WebCEO اشاره می کنیم:

  • با استفاده از این ابزار می توانید به معیار هایی دسترسی داشته باشید که در جای دیگری آن ها را دریافت نمی کنید و به صورت جامع به شما ارائه داده می شود.
  • با استفاده از WebCEO می توان به راحتی نمایه کلی خود را تجزیه و تحلیلی نمود.
  • با استفاده از قابلیت اسکن برنامه ریزی شده آن می توانید دائما نمایه خود را به روز کنید.
  • البته لازم به ذکر است که شما می توانید قابلیت های این ابزار را امتحان کنید و برای استفاده از آن باید حق اشتراک آن را بپردازید.

Ubersuggest Backlink Analyzer

این ابزار از جمله شناخته شده ترین ابزار های تجزیه تحلیل رایگان است. Ubersuggest مانند بسیاری از ابزار های موجود به تجزیه و تحلیل و بررسی داده های پیوند URL که به نوار جست و جو اضافه می کنید، کار می کند. با استفاده از این ابزار اطلاعات مفید بسیاری در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید به تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا نیز پرداخته و به اطلاعات مهمی و مفیدی دسترسی پیدا کنید. ر ادامه به برخی از ویژگی های این ابزار اشاره می کنیم:

  • با استفاده از این ابزار می توان به تجزیه و تحلیل رقابتی پرداخت.
  • با استفاده از این ابزار می توان مرور سریع و ساده ای به وضعیت بک لینک ها داشت.
  • این ابزار قابلیت تجزیه و تحلیل رایگان کلمات کلیدی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

لازم به ذکر است که نسخه رایگان ابزار Ubersuggest به شما امکان 3 جست و جو را می دهد و با هر باز جست و جو می توانید 100 پیوند برتر را که به دامنه اشاره می کنند، مشاهده کنید. برای تست کامل این ابزار هم می توانید در یک دوره آزمایشی 7 روزه ثبت نام کنید و همچنین این ابزار دارای 3 طرح می باشد که از 29 دلار به ازای هر ماه شروع می شود. حساب های پریمیوم این ابزار 100، 300 یا 900 گزارش را در روز، دسترسی به چندین پروژه و بین 100 تا 200 کلمه کلیدی ردیابی شده را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

کلام آخر

اگر از جمله سئو کاران هستید و می خواهید وب سایت خود را در رتبه بندی گوگل بالا ببرید و در نتیجه ترافیک بالا تری را دریافت کنید، باید به بررسی بک لینک بپردازید. برای بررسی و تجزیه تحلیل بک لینک و کلمات کلیدی می توان از ابزار های مختلف موجود استفاده نمود که از آن ها به 5 مورد اشاره کرده ایم.

مقالات پربازدید این هفته :

Spam Score چیست و تأثیر اسپم اسکور روی سئو

استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی

آموزش تغییر دامنه سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید